House of Languages International School
Welcome to the House of Languages International School
contact us : info@houseoflang.com
mobile: 050 73 76 500
Welcome to the House of Languages International School
contact us : info@houseoflang.com
mobile: 050 73 76 500
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

Learning is a comprehensive process that is not limited to the teaching materials or the results card students receive at the end of the academic term or year

الرئيسيةالبوابةأحدث الصورالتسجيلدخول

لماذا اصبحت ابنتي هكذا

3 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
مريم احمد عبد النور

لماذا اصبحت ابنتي هكذا Empty
مُساهمةموضوع: لماذا اصبحت ابنتي هكذا   لماذا اصبحت ابنتي هكذا Emptyالجمعة فبراير 17, 2012 10:09 pm

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
السادة مسئولي ادارة المدرسة
انا والدة الطالبة مريم احمد عبد النور kg3d
لاحظت في الفترة الاخيرة ان ابنتي اصبحت غير مهتمة بالمدرسة ولا بالمذاكرة واصابها اليأس من ان تصبح شاطرة علي حد تعبيرها انا زهقت يا ماما انا مش هكون شاطرة ابدا
انا كنت اشتكيت للمعلمة في الاجتماعين السابقين للامهات من الموضوع ده وقلتلها ان في مشكلة في التواصل بينها وبين البنت وقلتلها بنتي ليست هادئة كما تبدو لكي حتي انني ذهبت بها لطبيب لمدة ساعة واشتكي من شقاوتها وانتي بعد شهور مش عارفة تتواصلي معاها
وبعدين كشكول التواصل ده زينة في الشنطة نفسي تقولي ايه مشكلة بنتي ؟ في ايه بيجري عندهم في المدرسة؟ مفيش حمل زايد علي اكتاف البنت وخلاص؟
بصراحة انا بدات اياس شهور بتمر ومفيش تحسن ان شاء الله هتتحسن ان شاء الله هنبعتلك ولا الهوا
والبنت اصبح مستواها وحماسها اقل من اوا السنة بكتييييييييييييير
فبرجاء الاهتمام بالشكويحتي نصل بالابناء للمستوي الي كنا بنامله اول العام
وشكرا
مريم احمد عبد النور

مُساهمةموضوع: رد: لماذا اصبحت ابنتي هكذا   لماذا اصبحت ابنتي هكذا Emptyالثلاثاء فبراير 21, 2012 1:38 am

يا اعزائي مسئولي الموقع لماذا لم يتم الاهتمام بشكواي او توجيهي للطريق المناسب لحل مشكلتي؟
انا عايزة احط ايدي علي المشكلة والمعلمة بتقول مفيش مشكلة بس انا مش شايفة تحسن علي العكس المذاكرة بقت بالعافية وحاجة غير مرغوب فيها من جانب البنت يمكن يكون العيب مني حد يوجهني من فضلكم
أم أحمد

مُساهمةموضوع: رد: لماذا اصبحت ابنتي هكذا   لماذا اصبحت ابنتي هكذا Emptyالأربعاء فبراير 22, 2012 12:49 pm

وانا اؤيدك يا اخت مريم...عندي نفس المشكلة مع ابني في ًgr1...هل العيب في اطفالنا؟؟؟ ام في اسلوب التعامل من المدرسين ؟؟ او التفرقة بين الطلاب .. في حين ان ابني كان في مدوسة عالممية ولكنه كلن يكره الغياب ويذهب اليها بكل نشاط ...لا ادري لماذا لايتحمس كثيرا للمدرسة والدراسة ...ربما يحتاجون لبعض الترفية وزيادة الالفة بين الطلبة وعدم التفرقة وايضا الاهتمام بالطلاب ومعاملتهم معاملة متساوية ...املين منكم توجيهنا وابناءنا وشكرا
nashwa

مُساهمةموضوع: رد: لماذا اصبحت ابنتي هكذا   لماذا اصبحت ابنتي هكذا Emptyالسبت فبراير 25, 2012 3:00 am

أهلا أم مريم سامحينا ف التأخر ف الرد ياحبيبت بس مريم معايا ف حصتي بنت مثالية مهذبة خلوقة ذكية وضحكتها تجنن وبموت فيها بس يمكن هي محتاجه لتشجيع أكثر أوعدك إني هعملها شيء كويس يفرحها ويحسسها إنها متفوقة علشان إهتمامها يرجع تاني و تكون متفوقة

لماذا اصبحت ابنتي هكذا
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» صور الطلاب وهم يرفعون اسم المدرسة بأيديهم
» قمت بسحب ابنتي من التوصيل للذهاب
»  فقر الدم لماذا يعاني منه الاطفال
»  لماذا يخاف الاطفال من الظلام؟,,,,,
»  لماذا يرن الجرس في المدرسة كل 45 دقيقة ؟ لماذا يرن الجرس في المدرسة كل 45 دقيقة ؟